banner162
Facebook'a bir yenilik daha "haber akışı" değişiyor

Facebook, haber akışı algoritmasını geliştirerek puanlama sistemine bağlı olarak bizi daha çok "bilgilendirecek" paylaşımları göstermek için düğmeye bastı.

15 Ağustos 2016 Pazartesi 19:17
Facebook'a bir yenilik daha
 Facebook, haber kaynağında bizi daha çok "bilgilendirecek" paylaşımları göstermek için düğmeye bastı. Sosyal ağın "sıralama sinyali" olarak adlandırdığı yeni işlev, en bilgilendirici haberleri ve yazıları karşınıza çıkarmayı amaçlıyor. Algoritma şöyle çalışıyor: Facebook'un Feed Quality Program üyeleri, makalelere bir ile beş arasında bir puan veriyorlar. Makalelere yüksek puan veren katılımcılara bu yazıyı okumaktan neden hoşlandıkları da soruluyor. Ardından bu veriler kullanılarak bir "sıralama sinyali" oluşturuluyor. Sıralama sinyali, Facebook'un herhangi bir paylaşımın sizi ilgilendirip ilgilendirmeyeceğini hesaplamakta kullandığı sinyallerden yalnızca biri.

Sonuç olarak kişisel olarak bilgilendirici bulacağınız yazıları kolayca bulmanız amaçlanıyor. Daha önce duymayanlar için Feed Quality Program'ın günlük cevaplanan "on binlerce" anketten ve çalışmaları için kendilerine ücret ödenen katılımcılardan oluştuğunu söyleyelim. Makalelerin bilgilendirici olup olmadığını belirlemekte Feed Quality Program'dan faydalanılacak olsa da Facebook, sizin ilgi alanlarınıza da önem verecek.

Facebook sadece birkaç gün önce "tıklama tuzağı" makaleleri tarihe karıştırmak üzere önemli bir adım atmıştı. Firma haber kaynağı algoritmasını sıkça değiştirdiğinden, bununla ilgili son okuduğunuz haber muhtemelen bu haber olmayacak.

Facebook 'o başlıklara' savaş açtı


Facebook, haber akışında, yanıltıcı haber başlıklarını cezalandıracak yeni bir algoritma değişikliğini duyurdu. Yeni geliştirmeyi, “Akışta tık avcılığını daha da azaltmak” başlıklı paylaşımıyla resmi blogundan paylaşan Facebook, tık avcısı haberleri önümüzdeki haftalardan itibaren haber akışında daha az göstereceğini belirtti.

webrazzi.com'un haberine göre, "tıklama" haberciliğine karşı bir süredir mücadele eden Facebook, yeni güncellemesiye haber başlıklarını analiz ediyor. On binlerce tık avcısı haber üzerinde çalıştığını söyleyen Facebook, bu haberlere ait başlıklarda sıklıkla kullanılan deyimleri/kalıpları tespit eden bir sistem geliştirdiğini açıkladı. Sistem başlıkları, haberin içeriğini anlamayı zorlaştıracak şekilde bilgi saklanıp saklamadığına ya da verileni abartıp abartmadığına göre kategorize ediyor. Facebook, sistemin e-posta spam filtrelerine benzer şekilde çalıştığını söylüyor. 

Facebook’un yeni algoritması, doğrudan  “Başına gelmedik kalmayan ünlü oyuncu kim?” gibi tık tuzağı başlıkları hedefliyor. Sistem bu paylaşımların hangi sayfa ya da domain’den geldiğini tespit ediyor ve bu paylaşımları sık sık yapan sayfa ve siteleri haber akışı sıralamasında aşağı alıyor. Yani, tık tuzağına güvenen yayıncıların Facebook’taki dağıtımı gittikçe zorlaşıyor.

Facebook, geçtiğimiz Nisan’da tıklama haberciliğine karşı, dikkat önceliklendirmesi yapan algoritma değişikliğini tanıtmıştı. Kullanıcıların akışlarındaki haberleri, yönlendikleri sayfada kalma sürelerine göre sıralamaya başladığını söyleyen Facebook’un yeni değişikliği, bu geliştirmenin devamı niteliğinde.
Anahtar Kelimeler

Yorum Gönder